کد خبر: ۱۶۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 نماز را سبک نشمارید

 شهید محمدمهدی زیبایی نژاد در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: نماز را سبک نشمارید و به وقت نماز اهمیت دهید، جماعت را به پا دارید و نماز شب را فراموش نکنید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید محمدمهدی زیبایی‌نژاد دوازدهم اسفندماه ۱۳۴۶ در خانواده‌ای متدین در شیراز دیده به جهان گشود و در دامان پدر و مادری مهربان و دلسوز رشد و تربیت یافت.

 وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و دوران راهنمایی وی مصادف با انقلاب بود و اگرچه تنها ۱۱ سال داشت؛ ولی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی علیه نظام ستم‌شاهی شرکت می‌کرد. 

پس از پیروزی انقلاب، ضمن ادامه تحصیل با عضویت در بسیج به کارهای فرهنگی به‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر تلاشی مستمر داشت.

 در سال ۱۳۶۴ توفیق حضور در جبهه را پیدا کرد و خود را به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل رساند و در عملیات‌های بسیاری شرکت نمود و سرانجام پس از سال‌ها خدمت خالصانه و جهاد در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۱۸ در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود رسید و به فیض رفیع شهادت نایل آمد.

 نماز را سبک نشمارید

وصیت شهید: 

خواهران و برادران عزیز، پای خویش را در جای پای امام بگذارید، نسبت به معصومین (ع) ارادت خاصی داشته باشید، نماز را سبک نشمارید و به وقت نماز اهمیت دهید، جماعت را به پا دارید، نماز شب را فراموش نکنید، از خوردن مال حرام و شبهه‌ناک بپرهیزید، اوقات فراغت خویش را به مطالعه و کسب علم اختصاص دهید. 

اگر می‌خواهید نیل به سعادت داشته باشید، مشکلات را برای رضای حق به جان بخرید.

 پدر و مادر عزیزم، خدا را شکر کنید که خداوند به این بنده حقیر توفیق کشته شدن در میان سربازان امام حسین (ع) و حضرت حجت‌ابن‌الحسن (عج) عطا فرموده و شما را از رحمت خاصه خود بهره‌مند سازد، از همه شما عزیزان می‌خواهم مرا ببخشید و حلالم کنید.

انتهای خبر/ 

نظرات بینندگان